Dersin Adı | Öykü Anlatıcılığı |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
NMC 106 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilerin öykü anlatıcılığının teorisine, uygulamasına ve temel kavramlarına giriş yapmasını amaçlar. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, yaratıcı yazarlık teorileri ile öykü anlatım sanatının yöntemlerini birleştirir. Öğrenciler ders boyunca bu araçları kullanarak yaratıcı bir gözlükle okuyacak, yazacak, yazdıklarını tekrar gözden geçirecek ve öyküler geliştirecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Öykü denen canlı. Öykü anlatıcılığı işi. | McKee, R. (2005). Story: Substance, structure, style and the principles of screenwriting. New York: HarperCollins Publishers. Bölüm I. |
2 | Yaratıcılık ve Fikir. Öyküde fikir. Tema nedir? Karaktere giriş. | Egri, L. (1972). The art of dramatic writing: Its basis in the creative interpretation of human motives. New York: Simon and Schuster. Bölüm II. |
3 | Temel Yazarlık: İfade, cümle ve paragraf. | Le Guin, U. K. (1998). Steering the Craft: Exercises and Discussions on Story Writing for the Lone Navigator or the Mutinous Crew. USA: The Eight Mountain Press.Bölüm I-III. |
4 | Öykülerin katmanlı yapısı ve tema. | Seçilen sahne örnekleri |
5 | Anlatının sanatları: İroni, metafor, simge. Yazarın alet çantası: Empati, Beklenti ve Sürpriz | Le Guin, U. K. (1998). Steering the Craft: Exercises and Discussions on Story Writing for the Lone Navigator or the Mutinous Crew. USA: The Eight Mountain Press. Bölüm 7, Seçilen okuma parçası. |
6 | Perspektif veya Karakter. Drama: Çatışmaya giriş. | Egri, L. (1972). The art of dramatic writing: Its basis in the creative interpretation of human motives. New York: Simon and Schuster. Bölüm 3: Conflict 1. |
7 | Dramatik Dönüşüm. Duygu ve fikir aktarımı. | Egri, L. (1972). The art of dramatic writing: Its basis in the creative interpretation of human motives. New York: Simon and Schuster. Bölüm 3: Conflict 2. |
8 | Katmanlılığı iyi anlayalım: İÇ ve DIŞ. Araç kullanımı. | Seçilen sahne örnekleri |
9 | Yapı:Adımlama: Hazırlık, problem, sonuç… Öykü arkı nedir? | Weiland (p. 1-22) |
10 | 3 perdeli Yapı | Seçilen okuma parçası. |
11 | Campbellian Kahramanın Yolculuğu | Vogler, C. (1998). The writer's journey: Mythic structure for writers, 3 rd edition. Studio City, CA: M. Wiese Productions. Bölüm 1 (p. 41-65). |
12 | Mitoloji ve Arketipler | Jung, C. G., & Hull, R. F. C. (1980). The archetypes and the collective unconscious. Princeton, N.J.: Princeton University Press. Chapter 1 & Vogler, C. (1998). The writer's journey: Mythic structure for writers, 3 rd edition. Studio City, CA: M. Wiese Productions. Bölüm 2 |
13 | Sahneye giriş. | Miller: Scene and Sequence (p. 137- 150) McKee, R. (2005). Story: Substance, structure, style and the principles of screenwriting. New York: HarperCollins Publishers. Scene Design. |
14 | Sahneye giriş. | Miller: Scene and Sequence (p. 150- 165) |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | McKee, R. (2005). Story: Substance, structure, style and the principles of screenwriting. New York: HarperCollins Publishers. ISBN-13: 978-0413715609. ISBN-10: 0413715604. Egri, L. (1972). The art of dramatic writing: Its basis in the creative interpretation of human motives. New York: Simon and Schuster. ISBN: 978-0-671-21332-9. Vogler, C. (1998). The writer's journey: Mythic structure for writers, 3 rd edition. Studio City, CA: M. Wiese Productions. ISBN- 13: 978-1932907360. Le Guin, U. K. (1998). Steering the Craft: Exercises and Discussions on Story Writing for the Lone Navigator or the Mutinous Crew. USA: The Eight Mountain Press. ISBN-13: 9780933377462. Halliwell, S., & Aristotle. (1998). Aristotle's Poetics. Chicago: University of Chicago Press. ISBN: 9780226313948. Jung, C. G., & Hull, R. F. C. (1980). The archetypes and the collective unconscious. Princeton, N.J.: Princeton University Press. ISBN: 9780691018331. Campbell, J. (2004). The Hero with a Thousand Faces. Princeton, N.J: Princeton University Press. ISBN-13: 978-157731593. Gulino, P. J., & Shears, C. (2018). The science of screenwriting: The neuroscience behind storytelling strategies. New York: Bloomsbury Academic. ISBN: 9781501327254. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 25 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 25 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | 1 | 40 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 3 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | 1 | 20 | |
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar. | |||||
2 | Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır. | |||||
3 | Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur. | |||||
4 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir. | X | ||||
5 | Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. | X | ||||
6 | Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir. | X | ||||
7 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir. | |||||
8 | Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır. | |||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır. | |||||
10 | Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest